Šiais metais dalyvavus keliose verslo konferencijose, tokiose kaip Tech in Asia, KL20 ir Alliance Bank BizSmart, tapo aišku vienas dalykas.

Diskusijose ir kavos pertraukėlėse dominuoja pokalbiai apie AI pritaikymą, automatizavimą ir tvarumą. Tai ne tik neatsilikimas, bet ir šių įrankių panaudojimas klestėti.

Nors 2024-ieji nebuvo proveržių metai, tai buvo pamatų kūrimo metai. Įmonės tiria dirbtinio intelekto potencialą, o mes matome naujovių kišenes tokiuose sektoriuose kaip lustų gamyba ir agrotechnika.

Bet kur visa tai mus nuves 2025 m.? Remdamiesi verslininkų įžvalgomis ir 2024 m. pastebėtomis tendencijomis, pateikiame keletą ateinančių metų prognozių.

AI revoliucija: nuo ažiotažo iki praktinių pritaikymų

Nors 2024 m. daugelis malaiziečių supažindino su dirbtinio intelekto potencialu naudojant tokius įrankius kaip „ChatGPT“ ir „Amazon Web Services“ sprendimai, Edwinas Wangas, „Signature Market“ generalinis direktorius, prognozuoja, kad 2025 m. Malaizijos įmonės sutelks dėmesį į dirbtinio intelekto integravimą, kad padidintų našumą ir padidintų pajamas.

Dylanas Tanas, Replyr.ai įkūrėjas ir generalinis direktorius, pastebėjo: „AI išlygins žaidimo sąlygas, leisdamas veržlioms įmonėms efektyviau ir labiau prisitaikyti prie didesnių konkurentų. Mažesnės įmonės jau meta iššūkį seniesiems operatoriams naudodamos AI.

Naujas nemokamas Dylano Tano AI įrankis NajibAI (pokalbių pagrindu sukurta „WhatsApp AI“, skirta įrašyti jūsų kvitus ir sekti išlaidas) / Vaizdo kreditas: „Vulcan Post“

Nuo agentinių AI sistemų, veikiančių kaip virtualios kolegos, iki sudėtingesnių automatizavimo įrankių, skirtų MVĮ, 2025 m. AI naudojimas labai išaugs.

Anot Dylano, dirbtinio intelekto agentai jau mažina kliūtis startuoliams konkurencingose ​​pramonės šakose. Tačiau yra įspėjimas: startuoliai turi nuolat diegti naujoves arba rizikuoti, kad jie nebus svarbūs.

„Jei jūsų pasiūlymas nepagerėja kiekvieną kartą paleidus naują dirbtinio intelekto modelį, esate nestabilioje vietoje“, – perspėjo Dylanas.

Agrotechnikoje

Nors tokios pramonės šakos kaip elektroninė prekyba ir finansai dažnai yra diskusijų apie dirbtinį intelektą priešakyje, agrotech yra dar vienas sektorius, kuriam tai gali būti naudinga.

Vienas iš pavyzdžių yra HEXA IoT, vietinė įmonė, kuri specializuojasi pramonės 4.0 sprendimų aplinkosaugos, žemės ūkio ir gamybos sektoriuose.

HEXA IoT buvo MRANTI Global Accelerator Program (GAP) dalis ir neseniai pristatė naujovišką įrenginį pavadinimu Project A3. Šis įrenginys išsiskiria tuo, kad jame integruotas dirbtinis intelektas su 5G nuotoliniu būdu valdoma visureigiu, kuris seka pasėlių našumą, kad pagerintų derlių.

Vaizdo kreditas: HEXA IoT

Tačiau, neskaitant dirbtinio intelekto agrotechnikos srityje, Entrepreneurs and Startup in Malaizijoje (EnSIM) įkūrėjas Danielis Cerventusas Limas mano, kad pati žemės ūkio technologijų pramonė vis dar turi neišnaudotą potencialą. Jis pažymėjo: „Pasauliniu mastu dirbtinis intelektas dominuos, tačiau Malaizijoje žemės ūkio technologijų startuoliai gali turėti didelę įtaką“.

Todėl yra didelė tikimybė, kad Malaizijos žemės ūkio technologijų startuoliai vis tiek kels bangas ekonomikoje, veikiant dirbtiniu intelektu ar ne.

Rinkodaros srityje

Rinkodara, kuri kažkada buvo žmonių ryšių menas per pasakojimus ir suasmenintą patirtį, dabar vis labiau skatinamas dirbtinio intelekto, sprendžiant tokias užduotis kaip klientų analizė, SEO strategijos ir reklamos kopijų generavimas.

Justinas Tai, „Hypercharge“ įkūrėjas, taikliai pabrėžė šią tendenciją, teigdamas: „Manau, kad dirbtinio intelekto naudojimas skaitmeninėje rinkodaroje, ypač SEO, yra kažkas, kas auga ir auga ir tampa būtinybe daugeliui, jei ne visiems, rinkodaros specialistams. pasaulis“.

AI galėtų „sumažinti kasdienių pasikartojančių užduočių, įskaitant, bet neapsiribojant: klientų užklausų tvarkymą, tekstų rašymą ir tendencijų bei duomenų analizę, patiriamą operaciją“, – pažymėjo jis.

Jis taip pat paragino vietos įmones taikyti paieškos generavimo patirtį (SGE) ir patobulintą geografinį optimizavimą (GEO). „Vis labiau naudojant tokius įrankius kaip SearchGPT, tie, kurie neprisitaiko, gali prarasti rinkos dalį prieš konkurentus“, – sakė jis.

AI iššūkiai: talentų trūkumai ir darbo sutrikimai

Tačiau AI atsiradimas taip pat kelia savo iššūkių. Vienas iš aktualiausių problemų yra sunkumai ieškant talentų vadovauti AI iniciatyvoms.

„Net „Replyr“ negalėjome rasti patyrusių samdinių; turėjome mokyti žmones nuo nulio“, – prisipažino Dylanas. Šis talentų trūkumas gali išlikti 2025 m., tačiau tai taip pat suteikia galimybių tobulinti įgūdžius.

Danielis mano, kad dirbtinio intelekto agentai ir automatizavimas gali pakeisti MVĮ žaidimą. Tačiau jis taip pat pažymėjo: „Kadangi dirbtinio intelekto agentai bus dideli, jų paklausa taip pat yra didelė, tačiau tai gali lemti darbo vietų perkėlimą“.

„(Tada taip pat yra Trumpo prezidentavimas), kuris privers tokių šalių kaip Kinija verslo savininkus ieškoti kitur, pavyzdžiui, Malaizijoje, o Malaizijoje gali būti sunku kovoti su jų kaina“, – pridūrė jis.

Mūsų senstanti visuomenė yra nauja niša, į kurią verslininkai gali pasinaudoti

Visuomenei senstant tiek visame pasaulyje, tiek vietiniu mastu, dar viena kylanti sritis yra ilgaamžiškumas ir į senėjimą orientuotos įmonės. Iki 2030 m. Malaizija taps senėjančia visuomene, todėl naujos įmonės, kurios rūpinasi šia demografine situacija – nuo ​​sveikatos technologijų iki senjorams skirtų paslaugų – gali sulaukti augimo, sakė Danielis.

Pavyzdžiui, pradeda populiarėti senatvės kaimai, kur jie siūlo į bendruomenę orientuotą atmosferą, skatinančią savarankišką gyvenimą, o prireikus teikiant įvairaus lygio paramą.

Vaizdo kreditas: Millenia Village

Net rizikos kapitalistai įsitraukia į veiklą investuodami į senjorų globos namus, o tai rodo, kiek daug potencialo turi šis sektorius.

Tvarumo siekis didės dėl vartotojų paklausos

Tvarumas, ypač ESG (Environmental, Social and Governance) standartų kontekste, taip pat įgauna pagreitį.

Danielis mano, kad tvarumas gali turėti įtakos pelnui, tačiau tikrą postūmį turi duoti vartotojai.

„Kol bus paklausa, verslas laikysis šios tendencijos“, – pažymėjo jis. Jis nurodė AEON kaip pavyzdį, aprūpinantį tiekėjus reikalingais įrankiais ir žiniomis, kad jie galėtų taikyti tvarią praktiką, o tai rodo, kad ESG skiriamas vis didesnis dėmesys.

Dylanas pridūrė: „Skaidrumas, tvarumas ir etiškas elgesys nebėra neprivalomi; jie būtini išgyvenimui“. Malaizijos vartotojai, ypač Z kartos, vis labiau išreiškia savo lūkesčius, verčia įmones prisitaikyti.

Tačiau Edvinas mano, kad Malaizija linkusi sekti pasaulines tendencijas, o ne vadovauti joms. Dėl politinių poslinkių, tokių kaip Trumpo politika, numatanti ESG prioritetus, jis prognozuoja, kad Malaizijos įmonės iki 2025 m. gali neskirti daug dėmesio tvarumui.

Jis taip pat skeptiškai vertina didelį elektromobilių pritaikymą ar dideles investicijas į ESG susijusias sritis, kurios netrukus įvyks.

Duomenų centrų, lustų gamybos ir puslaidininkių sektoriai ir toliau augs

Malaizijos puslaidininkių pramonė 2024 m. nuolat augo ir ši tendencija išliks.

Vaizdo kreditas: Vulcan Post

Edvinas pabrėžė, kad „duomenų centrų ir lustų gamyba padidės dėl Kinijos įmonių, siekiančių sumažinti tarifų riziką iš JAV, antplūdžio“.

Visų pirma Penangas tapo gerai apmokamų darbų puslaidininkių sektoriuje centru. Dėl to padidėję vidutines pajamas gaunantys atlyginimai gali paskatinti gyvenimo būdo ir vartojimo tendencijas, o tai būtų naudinga vietos startuoliams.

„Gyvenimo būdo pramonės šakos Penange ir Džohore turėtų klestėti, aprūpindamos turtingesnius specialistus ir netgi iš Singapūro“, – pažymėjo Edvinas.

Nišinės bendruomenės ir susiskaidžiusios rinkos atveria verslo galimybes

Didėjanti Y ir Z kartos perkamoji galia skatina perėjimą prie nišinių, į bendruomenę orientuotų pasiūlymų.

Ši tendencija jau akivaizdi sporte – naujovės, pavyzdžiui, marinatų aikštelės siūlo kavinės tipo poilsio zonas. „Netrukus tokių patirčių bus visose sporto šakose“, – pažymėjo Edvinas.

Sunku nekreipti dėmesio į tai, kiek šiais metais Malaizijoje jau padaugėjo marinatų aikštelių.

Vaizdo kreditas: žaisti! Tenisas / Gen Re

Verslininkai naudojasi galimybėmis patenkinti konkrečius pomėgius, kurdami unikalią patirtį, kuri rezonuoja su jaunesniais vartotojais. Tikimasi, kad 2025 m. daugiau pradedančiųjų įmonių pasinaudos šia tendencija.

-//-

Ar šios tendencijos paspartės, ar sustos, priklausys nuo įvairių veiksnių, įskaitant pasaulinę politiką, vietinės rinkos dinamiką ir vartotojų prioritetus.

Nors galime ir nepastebėti revoliucinių laimėjimų, vis didėjanti pažanga AI pritaikymo, agrotechninių technologijų ir nišinių rinkų srityse gali sudaryti sąlygas dinamiškesnei startuolių ekosistemai.

Malaizija visada buvo greita pasekėja, o ne pirmoji, tačiau tinkamai investuodama į talentus ir technologijas ji gali tiesiog rasti savo unikalų žingsnį. Jei 2024 m. buvo skirtas pagrindų klojimas, 2025 m.

  • Skaitykite kitus straipsnius apie Malaizijos startuolius čia.

Panašaus vaizdo kreditas: Danielis Cerventusas Limas, „NextUpAsia“ įkūrėjas / Edwinas Wangas, „Signature Market“ generalinis direktorius / Dylanas Tanas, „Replyr“ įkūrėjas ir generalinis direktorius





Source link

By admin

Draugai: - Marketingo paslaugos - Teisinės konsultacijos - Skaidrių skenavimas - Fotofilmų kūrimas - Karščiausios naujienos - Ultragarsinis tyrimas - Saulius Narbutas - Įvaizdžio kūrimas - Veidoskaita - Nuotekų valymo įrenginiai -  Padelio treniruotės - Pranešimai spaudai -