Artėjant atostogų sezonui, daugelis Singapūro gyventojų ruošiasi savo metų pabaigos kelionėms, o jei esate vienas iš jų, galbūt pastebėjote animuotus robotus, sklandančius po oro uostą ir stropiai valančius patalpas.
Šie novatoriški valymo robotai neapsiriboja Changi oro uostu – jie taip pat sunkiai dirba ligoninėse, biuruose ir įvairiose kitose pasaulio vietose, įskaitant „The Shard“ ir „Wembley“ stadioną Londone bei Dubajaus „Festival City Mall“.
Bet ar žinojote, kad šie aukštųjų technologijų robotai išdidžiai gaminami Singapūre?
Jų vadovas yra „LionsBot“ – viena greičiausiai augančių įmonių Singapūre, užimanti penktą vietą „The Straits Times“.“ metinis sąrašas. Tačiau jų istorija prasidėjo nuo kuklių šaknų.
Susipažinkite su „LionsBot“ įkūrėjų komanda
Prie „LionsBot“ vairo yra sutuoktinių duetas Dylanas Ng ir Michelle Seow bei daktaras Mohanas Rajeshas Elara, kurie vėliau prisijungė prie verslo.
Dylanas pirmą kartą susitiko su Michelle universiteto laikais, kai užmezgė pokalbį su ja parodydamas savo „PalmPilot“. Jų verslumo kelionė susiformavo, kai į juos kreipėsi draugas su galimybe komisiniu būdu parduoti garų valytuvus.
„Mes rizikuojame ir neturėjome ko prarasti“, – sakė Dylanas. „Būdami rinkodaros specialybės ir studijuodami parduoti svajones pragyvenimui, norėjome pradėti savo verslą.
Taigi pora įsitraukė, nežinodami, kad šis sprendimas paskatins juos sukurti kelių milijonų dolerių vertės valymo imperiją.
Baigę studijas, Dylanas ir Michelle sukaupė visas savo santaupas po 2000 Singapūro dolerių, kad įsteigtų savo pirmąją įmonę – „SuperSteam“, profesionalios valymo įrangos ir cheminių medžiagų platintoją.
Nusprendę, kad tai pavyktų, jie atliko nuodugnų rinkos tyrimą, repetavo savo pardavimo pasiūlymus ir pradėjo savo kelionę nuo pardavimų nuo durų iki durų. Pajamos sėmėsi sporadiškai ir kiekviena diena atnešdavo savų iššūkių – sunkiosios technikos kėlimą laiptais, atmetimą ir išsekimą.
„Mes išsinuomojome furgoną už 50 Singapūro dolerių per dieną, tai buvo visi pinigai, kuriuos turėjome, todėl dažnai praleisdavome pietus, kad nusipirktume benzino“, – interviu CNA sakė Dylanas. Žemiausiame taške jie turėjo perkelti savo veiklą iš biuro į Dylano motinos garažą.
Tačiau su šeimos, draugų ir pirmųjų klientų palaikymu jie veržėsi toliau. Galiausiai Dylanas ir Michelle pakeitė verslo strategiją, sutelkdami dėmesį į komercinius klientus, pavyzdžiui, maisto gamintojus, o ne į individualius vartotojus.
Šis strateginis poslinkis pasiteisino ir jų verslas pradėjo augti, tačiau būtent per tą laiką jie nustatė didelių iššūkių valymo pramonėje.
Viena iš svarbiausių problemų buvo darbo jėgos mažėjimas ir darbo jėgos senėjimas, o tai buvo tendencija ne tik Singapūre, bet ir visame pasaulyje. Mes numatėme tvarų sprendimą naudojant autonominius valymo robotus, kurie galėtų padėti pagyvenusiems žmonėms, kartu sprendžiant darbo jėgos trūkumą.
Dylanas Ng, „LionsBot“ įkūrėjas ir generalinis direktorius
Turėdami omenyje šį tikslą, jie pradėjo ieškoti robotų sprendimų, kuriuos galėtų pasiūlyti savo klientams. Taip pat maždaug tuo metu vyriausybė pradėjo naują automatizavimo palaikymo iniciatyvą, kuri dar labiau paskatino juos imtis valymo robotų gamybos.
„Mūsų nelaimei, negalėjome rasti kažko, kas tiksliai atitiktų mūsų kriterijus“, – dalijosi Dylanas. Tačiau likimo valia netrukus jie sulaukė netikėto telefono skambučio iš daktaro Mohano komandos draugo.
Dr. Mohanas, Singapūro technologijos ir dizaino universiteto docentas, jau kurį laiką tyrinėjo išmaniuosius valymo robotus. Jo komanda įsigijo vieną iš tradicinių Supersteam valymo mašinų ir sėkmingai padarė ją pusiau robotine.
Nors tai buvo prototipas, duetas iškart atpažino daktaro Mohano kūrybos potencialą – tai buvo trūkstamas kūrinys, kurio jie ieškojo. Sujungus jų patirtį valymo sprendimų srityje su Dr. Mohan robotikos žiniomis, „LionsBot“ buvo paleista 2018 m.
„Negalime visko padaryti už visus“
Su penkių inžinierių komanda LionsBot sukūrė savo pirmąjį prototipą vos per septynis mėnesius. Tai gali atrodyti kaip reikšmingas pasiekimas, tačiau Dylanas atkreipė dėmesį, kad tai tik įmonės pradžia.
„Sukurti prototipą lengva, tačiau sukurti patikimą produktą yra daug sunkiau“, – paaiškino jis. „Robotas turi veikti kiekvieną dieną be jokių problemų.
Net kai jie įveikė šią kliūtį, „LionsBot“ kelionė išliko sklandi. „Labai džiaugėmės, kad (mūsų robotai) dirbo mūsų biure“, – prisiminė jis.
Tačiau parduodant savo gaminius turėjome įsitikinti, kad jie veikia kitų žmonių biuruose, pastatuose ir koridoriuose – vietose, kurių ne visada matote. Kiekviena aplinka yra skirtinga, net tokie veiksniai kaip blizgančios šviesos ar atspindinčios grindys gali sukurti naujų iššūkių robotams.
Dylanas Ng, „LionsBot“ įkūrėjas ir generalinis direktorius
Ankstyvosiose stadijose jų gaminius reikėjo nuolat tobulinti, tačiau jie taip pat susidūrė su iššūkiais nustatydami, kur sutelkti savo pastangas.
„Viskas atrodė svarbu. Galbūt norėdami sudaryti sandorį klientui, turėjome sukurti specialią funkciją, bet kai to siekėme, supratome, kad tai gali netikti kitiems klientams“, – dalijosi Dylanas.
Tuo metu daugelis taip pat turėjo nerealių lūkesčių, ką gali padaryti valymo robotas. „Nedaug žmonių matė savo galimybes, todėl jie tikėjosi iš to pasaulio.
Padarę keletą „brangių klaidų“ ir pamatę, kad jų komandos „perdegė“, jie greitai suprato, kad prioritetų nustatymas yra labai svarbus. „Negalime visko padaryti už visus – kartais svarbu išmokti pasakyti „ne“.
LionsBot iki šiol pardavė daugiau nei 2500 robotų
„LionsBot“ dabar „susiprato“, kai pardavė „pakankamai klientų“ ir matė realias situacijas. „Mes žinome, kas veikia, o kas ne“, – sakė Dylanas.
Pavyzdžiui, galiausiai bendrovė nusprendė palaipsniui atsisakyti savo LeoBots, kurie iš pradžių sulaukė didelio dėmesio dėl gebėjimo dainuoti, repuoti ir net kalbėti vienišiai.
„Dainuoti ir repuoti yra smagu, be to, tai lengva padaryti angliškai“, – paaiškino Dylanas. „Tačiau tai labai sunku atlikti tokiomis kalbomis kaip lietuvių, estų, vengrų ir kitomis įvairiomis kalbomis.
Be to, jis pridūrė, kad kai kurie jo klientai nenorėtų, kad robotai kalbėtų, ypač ramioje aplinkoje.
Užuot siūlę angliškai kalbančius robotus, „LionsBot“ robotai dabar bendrauja su žmonėmis pyptelėdami ir turi skaitmeninius ekranus, kurie gali perteikti tam tikras žmogaus emocijas. „Suerzinimas, akių pervertimas – tai universalios kalbos“, – juokėsi Dylanas. „Tai tarptautinis“.
Iki šiol „LionsBot“ pardavė daugiau nei 2500 robotų daugiau nei 30 šalių ir, pasak Dylano, jų robotai dabar laikomi „labiausiai veikiančiais robotais“. Bendrovė taip pat pastebėjo reikšmingus proveržius, susijusius su dirbtiniu intelektu, kuris padvigubino jų valymo efektyvumą.
Nors „LionsBot“ dar neturi uždirbti pelno, Dylanas šiais metais tikisi padvigubinti bendrovės pardavimo pajamas iki 41 mln. Singapūro dolerių ir iki 2025 m. pasiekti pelningumo. Pagrindinis žingsnis to link yra naujai atidaryta 12 mln. Singapūro dolerių gamybos įmonė Kranji mieste, kuri gali keturis kartus padidinti įmonės produkcijos, palyginti su jos senesniu įrenginiu Changi mieste.
Žvelgiant į ateitį, „LionsBot“ taip pat laukia dar vieno svarbiausio etapo: iki 2027 m. bus įtrauktas į NASDAQ sąrašą. „Sprendimą eiti į biržą lėmė mūsų augimo trajektorija ir poreikis padidinti mūsų patikimumą pasauliniu mastu“, – paaiškino Dylanas.
Šiuo metu įmonė orientuojasi į pagrindines rinkas Europoje, JAV, taip pat išsivysčiusias Azijos rinkas, įskaitant Australiją, Pietų Korėją, Japoniją ir Singapūrą.
„Kadangi augame šiose rinkose, mums reikia daugiau vietos paramos ir gilesnės rinkos įsiskverbimo. Išleidimas į viešumą suteiks reikiamų išteklių, kad galėtume rimtai plėtoti kiekvieną rinką ir tęsti plėtrą.
- Sužinokite daugiau apie Lionsbot čia.
- Kitus straipsnius apie Singapūro startuolius skaitykite čia.
Teminio vaizdo kreditas: Lionsbot