Palikti saugą nuo devynių iki penkių ir pradėti savo verslą nuo nulio nėra menkas žygdarbis.
Tačiau kai šalia jūsų yra kažkas, kuris jus džiugina ir tiki jūsų svajone lygiai taip pat, kaip ir jūs, tai viską pakeičia. Būtent tai patyrė šie įkūrėjai.
Su partneriais savo kampelyje – stumdydami, padrąsindami, o kartais tiesiog padėdami, kad kava išgertų – jie pasitikėjo pasinerti į savo verslą.
Šis pasitikėjimas paskatino Kem Kopi, stovyklavimo įkvėptą lauko kavos prieglobstį Puncak Alame.
Vaikystės draugai, didelės svajonės
Niko Aizu ir Wan Harith kelionė į Kem Kopį prasidėjo nuo draugystės, kurios šaknys buvo bendra patirtis. Abi užaugino vienišos mamos, kurios įskiepijo joms tvirtą darbo etiką ir atsparumo vertę.
„Mes užaugome kaip šeima – tikrai broliai“, – sakė Nikas, Kem Kopi prekės ženklo ir koncepcijos vizionierius. „Visada kalbėjome apie savo verslą, apie pabėgimą nuo devynių iki penkerių metų.
Abu draugai svajojo apie finansinę laisvę ir pasitikėjimą savimi, tačiau būtent jų meilė lauke galiausiai įkvėpė Kem Kopi koncepciją.
Po ilgų svajonių Kem Kopi buvo įkurta 2022 m. rugpjūčio 31 d., dieną, kuri pažymėjo ne tik Malaizijos nepriklausomybės dieną, bet ir dueto nepriklausomybę nuo verslo pasaulio.
Žengdamas šuolį
Niko ir Harith sprendimas palikti savo darbą įmonėje buvo toli gražu nelengvas. Nikas, anksčiau dirbęs IT verslo plėtros vadovu, prisiminė savo darbo spaudimą, ypač kai tikėjosi savo mergaitės gimimo.
„Nuolat jaučiau įtampą, o viršininkas man rašė žinutes 3 val. ryto“, – prisiminė Nikas. „Man reikėjo susigrąžinti savo laiką. Mano žmona Qaqa mane padrąsino sakydama, kad tiki mano potencialu.
Harithas taip pat buvo pasirengęs pokyčiams, palikdamas pareigas Malaizijos oro linijoje. „Pasitikėjau Niko vizija ir jo sprendimų priėmimu“, – paaiškino Harithas.
„Gyvenime viskas turi savo riziką, tačiau svarbu, kaip tą riziką valdote. Mano žmona Afiqah paskatino mane pasitikėti Allahu ir priminė, kad rezeki (pragyvenimas) yra visur.
Nepaisydami rizikos, jie sukaupė santaupas ir įsitraukė į „viskas“ – suprato, kad jų įgūdžiai ir patirtis padės jiems, jei prireiks atsarginio plano.
Nikas ir Harithas buvo pasirengę prireikus grįžti į darbo jėgą, tačiau buvo pasiryžę pirmiausia atiduoti Kem Kopi viską.
Pradedant nuo mažo
Įsikūręs šalia ramaus ežero, Kem Kopi vieta atspindi Niko ir Harith lauko pomėgius – nuo žygių pėsčiomis iki žvejybos.
Jie norėjo, kad „Kem Kopi“ pasiūlytų ne tik kavą, bet ir į gamtą orientuotą poilsį, kur klientai galėtų atsipalaiduoti ir mėgautis ramia atmosfera.
„Pradėjome nuo dviejų stalų, 10×10 baldakimo“, – šypsodamasis prisiminė Nikas. „Naudojome savo asmeninę stovyklavimo įrangą, kad suteiktume vietai tvirtą lauko pojūtį. Svajokite daug, pradėkite nuo mažo – toks buvo mūsų šūkis nuo pat pradžių.
Be išorinio finansavimo ar paskolų „Kem Kopi“ buvo visiškai finansuojama savarankiškai. Jie patys susitvarkė kiekvieną smulkmeną – nuo apželdinimo iki staliaus darbų.
„Stalus, kėdes ir net parduotuvės prekystalį pastatėme patys, rankomis maišydami cementą ir laidus“, – sakė Harithas. „Buvo sunku, bet dėl to viskas atrodė asmeniškiau.
Žinoma, vadovavimas lauko kavinei atėjo su savo unikalių iššūkių rinkiniu. Smarkus lietus ir didelis karštis išbandė jų atkaklumą.
„Kartą audra nubloškė mūsų lapą, bet mūsų klientai įsikišo padėti“, – bendruomenės gerumo sujaudintas dalijosi Nikas.
Vietinė Puncak Alam bendruomenė tapo pirmaisiais jų rėmėjais, kuriuos patraukė unikali Kem Kopi sąranka ir tikras įkūrėjų įsipareigojimas.
Vietinio skonio sumaišymas su specialia kava
„Kem Kopi“ meniu atspindi Niko ir Harith meilę kūrybiškumui. Jie siūlo tiek arabikos pupeles trečiosios bangos kavos entuziastams, tiek vietines pupeles už prieinamą kainą.
„Norėjome patenkinti visus – nuo studentų iki kavos žinovų“, – sakė Nikas.
„Ir su tokiais gėrimais kaip Kopi žemės riešutų sviestas leidžiame savo smalsumui vadovauti, eksperimentuodami su smagiais skoniais, atspindinčiais mūsų asmeninį skonį.
Duetas sukūrė daugiau nei 20 kavos skonių, kurių kiekvienas įkvėptas Malaizijos kavinių scenos tyrinėjimų.
Jų meniu yra dalis jų platesnės misijos – šviesti klientus apie kavos kultūrą, ypač apie vietines pupeles.
„Daugelis žmonių mano, kad gerą kavą reikia importuoti“, – sakė Nikas. „Tačiau mes parodome jiems, kad vietinės pupelės turi savo turtingumą ir skonį.
„Kem Kopi“ maisto meniu atspindi kempingo įkvėptą atmosferą su lengvai valgomais, jaukiais patiekalais, tokiais kaip otak-otak ir pepes.
„Norėjome paprasto meniu, kuris atitiktų stovyklavimo atmosferą“, – paaiškino Harith.
Kokybė yra svarbiausia, todėl jie tiekia ingredientus vietoje, kad palaikytų bendruomenę. „Dirbdami su vietiniais tiekėjais mūsų ingredientai išlieka švieži ir stiprina ryšius su vietove“, – pridūrė Nikas.
Augimas ir dėkingumas
Žvelgdami atgal, Nikas ir Harithas sako, kad nieko nesigaili.
Harithas svarstė: „Palikti savo stabilų darbą buvo sunku, bet Nikas ir aš turime bendrą viziją ir mes kuriame kažką prasmingo.
Jiems „Kem Kopi“ yra daugiau nei verslas; tai jų asmeninių vertybių, bendruomeniškumo ir laisvės troškimo įkūnijimas.
Jų patarimas trokštantiems verslininkams yra paprastas: „Nekreipkite dėmesio į tai, ko negalite kontroliuoti. Ženkite viską vienu žingsniu ir visada būkite nusiteikę.
Ateitis Kem Kopi turi įdomių galimybių. Nikas ir Harithas planuoja plėsti savo prekės ženklą ir pristatyti savo stovyklavimo įkvėptą kavos patirtį į daugiau vietų, tačiau kol kas jie patenkinti savo kelione.
„Kem Kopi yra maratonas, o ne sprintas“, – sakė jie. „Mes kuriame kažką ilgalaikio, tai, kas atspindi, kas mes esame ir ką vertiname.
Nors jie pradėjo tik nuo dviejų stalų, jų svajonės apie Kem Kopi yra tokios pat beribės kaip naktinis dangus, po kuriuo jie dažnai stovyklauja.
- Daugiau apie Kem Kopi galite sužinoti čia.
- Kitus straipsnius apie Malaizijos startuolius skaitykite čia.
Teminio vaizdo kreditas: Kem Kopi