Jei kada nors mušėte gitarą ar pasiėmėte būgnų lazdeles, tikriausiai kada nors užėjote į Swee Lee prekybos vietą.
1946 m. įkurtas vietinis muzikos instrumentų platintojas ir mažmenininkas jau seniai yra populiari muzikantų parduotuvė regione. Nesvarbu, ar norėjote gitarų, stiprintuvų, klaviatūrų, mikrofonų ar stovų, parduotuvėje buvo viskas.
Jai vadovauja Kuok Meng Ru, palmių aliejaus milijardieriaus Kuok Khoon Hong sūnus ir turtingiausio Malaizijos žmogaus Roberto Kuoko, kuris įsigijo verslą būdamas vos 23 metų, senelis sūnėnas.
Šiais metais sukanka 12 metų, kai Meng Ru perėmė Swee Lee vairą, ir per tą laiką jam pavyko išplėsti prekės ženklą į Malaiziją, Indoneziją, Vietnamą ir Filipinus, netgi įkurti internetinę veiklą Kinijoje.
Jis pamatė unikalią galimybę muzikos instrumentų pramonėje
Meng Ru nuo pat vaikystės mėgo muziką, tačiau jo „tikroji aistra“ užsidegė studijuojant užsienyje. Jis išvyko iš Singapūro studijuoti JK, kai jam buvo vos 10 metų, o paauglystę ir jaunystę praleido šioje šalyje.
Vaikystėje išmokau groti fortepijonu ir smuiku, tačiau būtent vidurinėje mokykloje draugai mane supažindino su tokiomis grupėmis kaip „Radiohead“ ir „The Strokes“. Mano mokyklos draugų požiūris į muziką taip pat buvo kitoks, ir aš pradėjau ją vertinti ne tik kaip pomėgį, bet ir kaip kažką esminio mano gyvenime ir galiausiai mano karjeroje.
Kuok Meng Ru
Nepaisant to, kad Kembridžo universitete įgijo matematikos laipsnį, Meng Ru niekada nebuvo nutolęs nuo muzikos. Londone jis toliau muzikavo dirbdamas matematikos mokytoju.
„Tai buvo geriausias iš abiejų pasaulių – daryti tai, ką praleidau daug metų studijuodamas, bet ir skirti laiko tam, kas man tikrai patiko“, – sakė jis interviu CNA 2022 m.
Tačiau grįžęs į Singapūrą Meng Ru pastebėjo, kad tuo metu vietinė muzikos scena gerokai atsilieka nuo JK.
Mačiau unikalią galimybę muzikos instrumentų pramonėje, kur Pietryčių Azijoje internetinė mažmeninė prekyba ir vartotojų patirtis nebuvo taip išvystyta, kaip JK, kur daugelis įmonių jau tuo pasinaudojo.
Kuok Meng Ru
2012 m. perėmęs Swee Lee vadeles, Meng Ru tikėjo, kad jis gali įnešti į prekės ženklą „naujos perspektyvos“ ir padėti plėtoti jo verslo modelį.
„(Swee Lee) buvo nusistovėjęs, bet labai tradicinis muzikos instrumentų platintojas“, – paaiškino jis, nes tuo metu daugiausia dėmesio skyrė veiklai parduotuvėse.
Singapūre ir Pietryčių Azijoje elektroninei prekybai tik pradėjus formuotis, Meng Ru pajuto galimybę pažengti į priekį. „Atsižvelgiant į tai, kad Pietryčių Azijoje tuo metu atsirado internetinė mažmeninė prekyba, pajutau, kad tai yra sritis, kurioje galime įgyti pranašumą prieš savo konkurenciją“, – dalijosi jis.
Siekdamas modernizuoti prekės ženklą, jis sutelkė dėmesį į „stiprų tiesioginį vartotoją internete“ kūrimą ir „integruotos daugiakanalio mažmeninės prekybos patirties“ sukūrimą Swee Lee klientams.
„Tam prireikė didelių investicijų, kad pagerintume mūsų skaitmenines galimybes ir išplėstume mūsų pasiekiamumą visoje Pietryčių Azijoje“, – pridūrė jis, nors konkrečių skaičių neatskleidė.
„Man pasisekė, kad turėjau laisvę siekti savo aistrų“
Ar, atsižvelgiant į jo šeimos turtus, Meng Ru nebūtų buvę lengviau prisijungti prie šeimos verslo, užuot mezgęs savo verslininko kelią?
Nors šiame interviu jis išsamiai nekalbėjo apie savo šeimą, Meng Ru pripažino, kad jam pasisekė, kad jis palaiko savo aistras.
Man pasisekė, kad turėjau laisvę ir padrąsinimą siekti savo aistrų, ypač gavus tvirtą patarimą, kad jei nesate pakankamai pasirengęs ar nesidomėsite apie ką nors galvoti 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę, labai mažai šansų, kad jums pasiseks. karjeros pasirinkimas.
Kuok Meng Ru
Kitas vertingas patarimas, kurį jis gavo, buvo ne tik nuolat vertinti, ar turite konkurencinių pranašumų, bet ir užtikrinti, kad juos išnaudosite.
„Be galimybės pasirinkti savo kelią, platus patarėjų ir išteklių tinklas iš šeimos ir kitų šalių neabejotinai buvo prabanga, kuria man pasisekė, kad galėjau pasinaudoti“, – dalijosi jis. „Ir, mano nuomone, būtų neįtikėtinai kvaila ir save sabotuojanti to nedaryti.
Paklaustas, ar jis susidūrė su skepticizmu ar nesėkmėmis, atsižvelgiant į jo ryšius ir jauną amžių, kai įsigijo Swee Lee, Meng Ru atsakė: „Nepriklausomai nuo kilmės ar amžiaus, bet kuris naujas įmonės savininkas turi daug ką įrodyti.
„Svarbiausias dalykas man pirmaisiais mėnesiais tiek viduje, tiek išorėje buvo sutelkti dėmesį į kolegų ir verslo partnerių pagarbos pelnymą veiksmais, o ne žodžiais.
„Mums tai yra bendruomenės kūrimas“
Šiandien „Swee Lee“ iš viso valdo 10 mažmeninės prekybos parduotuvių Pietryčių Azijoje: dvi Singapūre, dvi Vietname, dvi Indonezijoje ir keturios Malaizijoje.
Meng Ru ne tik išplėtė savo el. komerciją, bet ir dvigubai sumažino Swee Lee pavertimą įtraukesne ir svetingesne erdve. „Šiais laikais klientai ne tik ieško fizinio instrumento, kurį galėtų įsigyti; jie ieško patirties“, – sakė jis.
Kai pergalvojome Swee Lee, tikslas buvo padaryti jį labiau įtraukiantį. Jei kas nors nemėgsta groti gitaromis, „Swee Lee“ vis tiek rasite ką nors jiems.
Jie gali ateiti ir nusipirkti ausinių ar vinilo arba tiesiog atsisėsti ir pasimėgauti puodeliu kavos su draugu. Mes nieko neišstumiame, nes mums tai yra bendruomenės kūrimas.
Kuok Meng Ru
Meng Ru teigimu, balandžio mėn. atidaryta nauja Swee Lee Clarke Quay parduotuvė yra „n.naujas skyrius“ prekės ženklo vartotojų įtraukimo kelyje—apie pusė erdvės skirta bendruomeninėms ir patyriminėms erdvėms, įskaitant kavinę.
Parduotuvėje nuolat vyksta renginiai ir aktyviai remiami vietiniai menininkai, suteikdama jiems platformą koncertuoti ir susisiekti su savo auditorija.
Muzikos imperijos kūrimas
„Swee Lee“ yra savarankiškas didelis verslas, tačiau Meng Ru muzikos industrijos vizija apima daug daugiau nei mažmeninės prekybos sritis.
Prekinis ženklas yra „Vista Musical Instruments“ dukterinė įmonė, kurią valdo Caldecott Music Group (CMG) – bendrovė, kurią Meng Ru įsteigė kaip iniciatyvą sukurti didesnį, labiau integruotą buvimą muzikos ir gyvenimo būdo sektoriuose.
Kitos įmonės, priklausančios CMG skėčiui, yra muzikos kūrimo platforma „BandLab“, kuri visame pasaulyje jau viršijo 100 milijonų registruotų vartotojų, ir muzikos žiniasklaidos grupė „NME Networks“.
Per pastaruosius 18 mėnesių Meng Ru pasidalijo, kad Swee Lee „žymiai išsiplėtė“ per Vista Musical Instruments ir toliau tyrinės naujas rinkas.
„Trumpuoju laikotarpiu siekiame sustiprinti savo buvimą pagrindinėse Pietryčių Azijos rinkose ir patobulinti savo Clarke Quay parduotuvę kaip patirties mažmeninės prekybos pavyzdį“, – dalijosi jis.
Panašiai jis planuoja siekti tolesnio patekimo į rinką kituose Caldecott Music Group padaliniuose, kartu plečiant savo skaitmenines platformas, tokias kaip BandLab.
Tačiau Meng Ru neapibrėžia sėkmės vien šiais išsiplėtimais – jam sėkmė yra sukurti tai, kas išlieka.
„Kalbama apie prekių ženklų ir institucijų kūrimą, kurie galėtų klestėti savarankiškai ir ateityje, tęsdami ilgai po konkretaus savininko, vadovo ar komandos.
Swee Lee buvo šalia, kol daugelis iš mūsų komandos narių gimė. Jei gerai atliksime savo darbą ir mums pasiseks, tai išliks dar ilgai po to, kai mūsų nebebus. Man tai tikrai būtų sėkmės ženklas.
Kuok Meng Ru
- Sužinokite daugiau apie Swee Lee čia ir Caldecott Music Group čia.
- Kitus straipsnius apie Singapūro startuolius skaitykite čia.
Teminio vaizdo kreditas: Caldecott Music Group