Įkvėptas mūšio droidų su ratukais Žvaigždžių karaimokslininkas sukūrė robotą, kuris rieda vienu dideliu ratu ir vairuodamas naudoja ištiesiamas kojas. Tačiau užuot sutriuškinęs Sukilėlių aljansą, tai vikrieji boto palikuonys vieną dieną gali pristatyti prekes.
Mažo masto roboto prototipas žinomas kaip Ringbot, jį suprojektavo doc. Prof. Joohyung Kim ir kolegos iš Ilinojaus universiteto Urbana-Champaign.
Kim įkvėpė ne tik „Žvaigždžių karai“, bet ir įvairūs pilno dydžio vienračiai, kurie buvo sukurti bėgant metams.
Trumpai tariant, vienaratis yra transporto priemonė, kurioje motociklininkas sėdi ant motorizuotos platformos, sumontuotos ant žiedo formos bėgio – tas bėgis sudaro viduje vieno didelio rato. Platforma išlieka lygiai su žeme, kai ratas rieda aplink ją ir juda transporto priemonė į priekį.
Tiesą sakant, Kim taip pat įkvėpimo sėmėsi iš „ratų pėdų“ robotų, tokių kaip ETH Zurich ANYmal, kurio kiekvienos iš keturių kojų galuose yra motorizuoti ratai. Ant lygaus paviršiaus tie ratai greitai ir efektyviai judina robotą kaip automobilis. Tačiau nelygioje vietovėje ratai užsifiksuoja ir tarnauja kaip pėdos, kol robotas vaikšto.
„Ringbot“ turi 515 mm skersmens ratą, sudarytą iš nailono ir anglies kompozicinio ratlankio, padengto tvirta elastomero padanga. Ratlankio viduje (apačioje) vienas priešais kitą yra du motorizuoti vairavimo moduliai.
Tie moduliai yra sujungti vienas su kitu per tamprią garbanotą laidą, o jie sujungia ratlankio paviršių per mažus savo krumpliaračius. Kiekvieno modulio viršuje taip pat yra šarnyrinė roboto kojelė, kuri gali išsitiesti į šoną aukštyn arba žemyn.
Kai moduliai sukasi į viršų, jie priverčia Ringbot ratą sukasi aplink juos – jie apibūdinami kaip du žiurkėnai, bėgantys mankštos ratuku.
Jie automatiškai reguliuoja atstumą tarpusavyje, kad pagal poreikį pakeistų šoninį roboto masės centrą, kad išlaikytų pusiausvyrą keliaujant skirtingu greičiu. Atėjus laikui pasukti į kairę arba į dešinę, vienas ar kitas modulis išties koją į išorę, kad perkeltų boto pusiausvyrą į tą pusę.
Be to, kojas galima nuleisti iki žemės, kad Ringbot būtų laikomas pakeltas, kai jis sustabdomas, ir apsukti jį vietoje prieš tęsiant kelionę. Jie taip pat neleidžia jam apvirsti, jei praranda pusiausvyrą, kaip ir motociklo vairuotojas kels koją ant kelio. Kojos netgi gali pakelti robotą atgal, jei jis atsiguls ant žemės vienoje pusėje.
Iki šiol atliktų bandymų patalpose metu „Ringbot“ nuotoliniu būdu buvo valdomas žmogaus, kuris pasiekė didžiausią 5 km/h (3 mylių per valandą) greitį.
Tačiau daug greitesnis ir didesnis roboto įpėdinis gali naudoti kameras, jutiklius ir GPS, kad galėtų savarankiškai pereiti eismą perpildytose miesto gatvėse ir pristatyti prekes įmonėms ar asmenims. Ta versija taip pat gali turėti keturi kojos su ratukais, leidžiančios vaikščioti kaip ANYmal lipant laiptais arba įveikiant kliūtis.
„Didžiuosiuose miestuose daugelis dviračių ir motociklų važiuoja per eismą, kad patenkintų pristatymo poreikius, nes jie gali manevruoti siaurose erdvėse“, – sakė Kim. „Planuojame patobulinti „Ringbot“ galimybes, skirtas pristatymui perpildytose vietose, kad būtų galima automatizuoti ir optimizuoti pristatymo procesus.
Žemiau esančiame vaizdo įraše galite pamatyti, kaip veikia Ringbot. Neseniai žurnale buvo paskelbtas dokumentas apie tyrimą, kurį iš dalies finansavo „Hyundai Motor Group“. IEEE operacijos dėl robotų.
Ringbot: monociklinis robotas su kojomis
Šaltinis: University of Illinois Urbana-Champaign