(Tai yra remiamas straipsnis su Griebk.)
„Tai nėra įprastas technologijų ar startuolių tinklų renginys, į kurį paprastai einame“, – sakė Dennisas Lee, „CloudJoi“ generalinis direktorius ir vienas iš įkūrėjų, kai susitikome su juo vienoje iš „Scale Up by Endeavour“ („Scale Up“) sesijų.
Dennisui žmonės paprastai dalyvauja verslo renginiuose, norėdami susisiekti su pramonės kolegomis arba gauti finansavimo.
Tačiau jis pastebėjo, kad išskirtinis „Scale Up“ pobūdis daro jį labiau kuruojamą patirtį steigėjams, kurie yra susitelkę į patarimo ieškojimą, kaip ir jis pats. Jis prisijungė prie neseniai 5-osios kohortos.
Siekdami geriau suprasti, kaip veikia Scale Up, taip pat kalbėjomės su „Endeavour“ ir naujausiais programos partneriais „Grab Malaysia“ ir „GXBank“.
Naujų startuolių didinimas
Iš pradžių iš Niujorko „Endeavour“ yra organizacija, remianti pasaulinę verslininkų bendruomenę. Pagrindinė jos misija – kurti klestinčias verslumo ekosistemas besivystančiose ir nepakankamai aptarnaujamose rinkose visame pasaulyje.
Vienas iš būdų, kaip „Endeavour“ tai pasiekti, yra „Scale Up“ programa. Keturių mėnesių programa „Scale Up“ skirta paskatinti ankstyvosios stadijos ir didelį potencialą turinčių verslininkų trajektoriją.
Ji siūlo kuruojamą mentorystę, skatina verslininkų ir verslininkų bendruomenę ir suteikia steigėjams išteklių kurti ir įgyvendinti ilgalaikes augimo strategijas.
„Mes „Endeavour“ iš esmės padedame augimo stadijos startuoliams, (bet) supratome, kad yra daug startuolių, kurie dar visiškai neatitinka tų kriterijų, jie tiesiog yra ant viršūnės, todėl tai yra Scale Up) programa yra sukurta“, – paaiškino „Endeavour“ atstovas Ammaras Afzaras.
„Mes norime paimti tuos žmones, kurie turi potencialo (ir) padėti juos pastūmėti, perstumti juos per ribą.
Iki šiol „Endeavour“ sėkmingai vadovavo penkioms „Scale Up“ programos grupėms. Paskutinė baigėsi tik spalį.
Grab Malaizijos vykdomoji direktorė Adelene Foo ir jos kolega Fadrizul Hasani, GXBank CTO, prisijungė kaip mentoriai 5-ojoje „Scale Up“ kohortoje.
Nuo Grabo įkūrimo 2012 m., Adelene ir Fadrizul organizacijoje atliko skirtingus vaidmenis, kad pasiektų Grabo tikslą sukurti teigiamą poveikį Malaizijoje. Kai kurie būdai, kaip jie tai daro, yra padėti pradedantiesiems patobulinti lyderystės įgūdžius, išplėsti verslo strategijas ir panaudoti technologijas bei duomenis augimui.
Kodėl Grab Malaysia ir GXBank tapo partneriais šiame ture?
„Darbas su „Endeavour“ suteikia mums prasmingą galimybę grąžinti, dalintis savo žiniomis ir patirtimi, kad padėtume besikuriantiems mūsų šalies startuoliams išnaudoti visą savo potencialą.
„Fiziškai dalyvaudami regioniniuose ir pasauliniuose MTEP centruose suteikiame daug patirties nustatant ir tenkinant hiperlokalinius poreikius, kartu naršydami įvairiomis reguliavimo, socialinėmis, ekonominėmis ir technologinėmis sritimis“, – sakė Adelene.
Viena iš pagrindinių pamokų, kurias ji išmoko būdama Grabo dalimi, yra išmokti paleisti ir pasitikėti kitais. Didėjant įmonės dydžiui, ji pastebėjo, kad sukūrus tinkamas Grabo komandai tinkamas struktūras, lengviau atsitraukti.
„Idėja yra ta, kad jūs vis tiek įgalinate savo komandą būti geriausia savo versija, (tada) komanda gali plėstis. (Jie) turės reikiamą savarankiškumą ir pasitikėjimą, kad galėtų kurti ir plėtoti savo komandas žemyn“, – dalijosi Adelene.
Fadzrizulis, kuris taip pat yra pirmasis programinės įrangos inžinierius įmonėje Grab (įtrauktas dar 2011 m.), pabrėžė pagrindinę pamoką, kurią išmoko iš savo mentoriaus: aistros negalima išmokyti.
„Negalite įkvėpti kam nors tikros meilės tam, ką jie daro, o toks entuziazmas ir tikėjimas priežastimi daro didžiulį skirtumą. Jis pasidalijo, kaip patirtis su nesusijusiais komandos nariais išmokė jį anksti aptikti ir suderinti misiją.
„Buvimas mentoriumi labai siejasi su mano aistra ir vizija atnaujinti technologijų paleidimo sceną Malaizijoje. Mano tikslas – prisidėti prie gyvybingos ekosistemos, kurioje klesti inovacijos, o startuoliai yra energingi, kad padarytų reikšmingą poveikį“, – pridūrė jis.
Kuo ši paleidimo programa iš tikrųjų skiriasi?
Pasimokęs iš ankstesnių grupių, „Endeavour Malaysia“ organizavo šių metų programą, siekdamas intymesnės mokymosi patirties su pramonės lyderiais.
Paimkite, pavyzdžiui, demonstracinę dieną. Vietoj įprastų prezentacijų prieš minią, Scale Up jį pakeitė į individualios arba nuo vieno iki keturių mentorystės sesijos. Šis formatas leido dalyviams gauti pritaikytų atsiliepimų ir nuodugnesnių diskusijų su patyrusiais mentoriais.
Nors programa nežada finansavimo, ji suteikė kažką neabejotinai vertingesnio –pagrindinės įžvalgos ir realios pamokos apie verslo plėtrą.
Daugiau nei 70 mentorių, įskaitant kai kuriuos labiausiai pasiekusius Malaizijos verslininkus, tokius kaip Eric Cheng iš Carsome ir Loi Tuan Ee iš Farm Fresh, pasidalino savo patirtimi su dalyviais per Scale Up.
„Endeavour“ taip pat imasi papildomo žingsnio, kad priskirtų verslininkams a skirtas „Endeavour“ paskyros vadovas.
Šie sąskaitų valdytojai sudaro tinkamų mentorių sąrašą pagal įvairius veiksnius, pvz., pramonės šaką, įmonės dydį, iššūkius ir mastelio keitimo metodus. Komanda užtikrina suderinamumą atlikdama interesų konflikto patikrinimus, siekdama surengti rezultatyvias rungtynes.
Pritaikytos gairės ambicingoms pradedantiesiems
Dėl „Scale Up“ mentorių suderinimo funkcijos „CloudJoi“ buvo suporuotas su šių metų naujaisiais mentoriais – Adelene Foo iš „Grab“ ir Fadrizul Hasani iš „GXBank“.
Būdama scenos menų, kultūros ir gyvų pramogų šou bilietų pardavimo platforma, „CloudJoi“ išmoko daug svarbių įžvalgų iš savo technologijų milžinų mentorių.
Viena pamoka, kuri ypač sužavėjo Dennisą, buvo Grabo dėmesys „iš lūpų į lūpas“ rinkodarai.
Adelene pasidalijo, kaip kiekviena nauja „Grab“ funkcija ar produktas sukurtas siekiant paskatinti klientų kreipimąsi, o tai padeda sumažinti rinkodaros išlaidas ir organiškai augti prekės ženklą.
Ši strategija rezonavo su Dennisu, nes „CloudJoi“ taip pat remiasi persiuntimais. „Mes bandome jį perpakuoti ir bandome išsiaiškinti, kur jis mums tinka. Nurodykite draugą arba mokėkite į priekį, nupirkite dar vieną bilietą nepasiturintiems, visa tai“, – aiškino jis.
„Fadrizul“ taip pat pateikė daugybę patarimų ir mokė „CloudJoi“ praktiškai.
„Manau, kad jis į mus žiūri kaip į savo jaunesnę versiją, tarsi žinotų, kaip reikia kovoti, todėl visada primena, kad nieko negalvotume.
Vietos verslininkų ir įmonių įgalinimas
Nors mes nebuvome kohortos dalis, Adelene ir Fadrizul interviu su mumis vis tiek atskleidė keletą pagrindinių įkūrėjų patarimų. Jie buvo:
- Niekada nebijokite prašyti pagalbos.
- Susikoncentruokite į žmones ir sustiprinkite aistrą savo komandoje.
- Nesikoncentruokite į kaltinimą, o pažiūrėkite, kaip išspręsti problemą.
- Raskite būdų, kaip pakelti kartelę.
Žvelgiant iš platesnio objektyvo, mentorystės ir bendradarbiavimo svarba yra neabejotina. Užmegzdami ryšius su pagrindiniais pramonės žaidėjais, tokiais kaip Adelene ir Fadrizul, tokie startuoliai kaip „CloudJoi“ gauna daugiau nei verslo patarimų.
Malaizijos verslumo ekosistemai gali prireikti daugiau praktinio požiūrio iš mentorių, kurie investuoja į šių startuolių augimą.
Štai kodėl verslininkams, norintiems paversti savo idėjas klestinčiu verslu, Scale Up gali būti katalizatorius, kurio jums reikia norint paspartinti savo kelionę.
- Sužinokite daugiau apie Endeavour Malaysia čia.
- Sužinokite daugiau apie Grab čiair GXBank čia.
- Skaitykite apie kitus Malaizijos startuolius čia.
Teminio vaizdo kreditas: ChunChieh Keong