Japonijos vyriausybė siekia patvirtinti 21,9 trilijono JPY (141 mlrd. JAV dolerių) ekonomikos skatinimo paketą iki metų pabaigos. Tikėtina, kad tai apims energijos subsidijas ir mokesčių lengvatas keliuose sektoriuose, įskaitant skaitmeninio turto naudotojus. Naujasis ministras pirmininkas Shigeru Ishiba turi gauti opozicinės partijos narių palaikymo įstatymų leidžiamojoje institucijoje, kad galėtų priimti naujus įstatymų projektus.
Pajamų mokesčio ribos kėlimas yra didelis prioritetas. Šiuo metu tie, kurie uždirba 1,03 mln. JPY (~ 6 650 USD) per metus arba mažiau, nemoka pajamų mokesčio, o opozicija norėtų, kad jis būtų 1,78 mln. JPY (~ 11 500 USD). Japonija taip pat nori išlaikyti savo, kaip technologinės ir pramonės galios, statusą, todėl naujesnėms technologijų pramonės šakoms, tokioms kaip dirbtinis intelektas (AI) ir blokų grandinė, bus skiriamas tam tikras dėmesys.
Čia reikia tam tikro fono. Šiuo metu Japonijos vyriausybė greičiausiai ieško būdų, kaip padaryti save patrauklesnę rinkėjams. Nuo Antrojo pasaulinio karo valdančioji Liberalų demokratų partija (LDP) sudarė vyriausybę kiekvienuose rinkimuose (išskyrus dvejus), tačiau praėjusį mėnesį per pirmalaikius visuotinius rinkimus jai nepavyko gauti daugumos. Kadangi jos pritarimo reitingas yra istorinės žemumos, o dabar – mažumos vyriausybei, kuriai reikia opozicinių partijų balsų, kad priimtų bet kokį teisės aktą, tai yra pats tinkamiausias momentas paskelbti populistiškesnę politiką.
Pagrindinis japonų susirūpinimas yra didėjančios pragyvenimo išlaidos, o Ishiba agitavo pažadėdama ką nors padaryti. Maži atlyginimai, mažiau darbo vietų, didelės energijos sąnaudos ir vėl atsirandanti infliacija yra dažni kasdienių pokalbių trūkumai.
Mokesčių reforma yra svarbioje darbotvarkėje, o tai reiškia „mažesnius mokesčius“ daugumai balsuojančių demografinių rodiklių.
Tai gali atrodyti lengva išspręsti, tačiau, kaip ir dauguma išsivysčiusių šalių, Japonija taip pat turi problemų dėl skolos ir BVP santykio. Tiesą sakant, jis yra aukščiausias pasaulyje – 264%. Tai plauką vejantis skaičius, dėl kurio paprastai reikia mokėti didesnius mokesčius ir mažesnes išlaidas – nei vienas, nei kitas demokratinėje valstybėje nėra balsų rinkėjas. Japonijos pardavimo / vartojimo mokestis, kuris pasirodė tik 1989 m., padidėjo nuo 3% iki dabartinių 10%, per pastarąjį dešimtmetį buvo padidintas du kartus.
Naujoji mažumos vyriausybė turi daug skirtingų grupių, kurias ji turi įtikti, o valstybės skolos augimas tokiose situacijose paprastai nukeliauja į antrą planą. Tokia yra išsivysčiusių ekonomikų demokratijos prigimtis.
Japonija yra viena didžiausių pasaulyje skaitmeninio turto prekybos rinkų ir, kaip ir kitur, ši rinka išaugo ir tapo įtakinga balsavimo demografine rinka. BTC ir DOGE buvo rodomi neseniai vykusioje JAV prezidento rinkimų kampanijoje, o abu turtai labai pabrango po Donaldo Trumpo pergalės, ypač kai Elonas Muskas buvo jo neoficialus pagalbininkas.
Iki šiol Japonijos vyriausybės buvo labai atviros skaitmeninio turto (dažniausiai vadinamo „virtualiomis valiutomis“) ir jo naudojimo mažmeninėje bei spekuliacinėje prekyboje atžvilgiu. Kai kitų išsivysčiusių šalių vyriausybės ir centrinių bankų pareigūnai ieškojo būdų, kaip atgrasyti nuo „kriptovaliutų“, Japonija nusprendė jas teisiškai pripažinti kaip turtą ir leisti pramonei augti, nors ir griežtai reguliuojant ir stebint keitimus.
Šis reglamentas neišnyks, tačiau mokesčiai, taikomi įsigyjant skaitmeninį turtą, gali sumažėti. Šiuo metu jie patenka į „įvairių“ mokesčių kategoriją, kuri kartais siekia 50% ar daugiau. Japonijos opozicija pasiūlė, kad tai būtų 20 proc.
Tačiau šiuo metu vis dar neaišku, ar skaitmeninio turto mokesčiai bus įtraukti į bet kurį reformų paketą, ar Ishiba apskritai galės gauti savo pasiūlymus per įstatymų leidybą. Tačiau dabartinė Japonijos politinė aplinka yra kompromisų ir visapusiško patrauklumo poreikis. Šalis taip pat turi aukštųjų technologijų reputaciją, kurią reikia saugoti. Trumpuoju laikotarpiu tai gali būti pagrindas optimizmui.
Žiūrėkite: „Futureproof Tech Summit 2024“ – tyrinėkite naujus AI-blockchain verslo modelius
title=”YouTube” vaizdo įrašų grotuvas” frameborder=”0″ enable=”pagreičio matuoklis; automatinis paleidimas; iškarpinė-rašymas; šifruota medija; giroskopas; paveikslėlis paveikslėlyje; bendrinimas internete” referrerpolicy=”strict-origin-when-cross- kilmė” leistinas visas ekranas>