Tiekimo grandinės duomenų įmonė UNISOT pristato produktą, kad įmonėms būtų lengviau laikytis naujų Europos Sąjungos „Skaitmeninio produkto paso“ taisyklių. Dabar klientai įtraukiami į paslaugą. Osle (Norvegijoje) įsikūrusi bendrovė teigė, kad jos DPP modulis padidins vartojimo produktų skaidrumą ir atskaitomybę, o tai bus naudinga visiems vertės grandinėje – nuo žaliavų tiekėjų iki galutinių vartotojų.
Tai reiškia, kad kiekviena produkto gamybos ir gyvavimo ciklo suinteresuotoji šalis gali turėti tiesioginę prieigą prie visų svarbių duomenų apie prekę. UNISOT teigė, kad pradeda naują efektyvumo, skaidrumo ir atskaitomybės erą, kaip įmonės valdo savo produktus ir bendrauja su suinteresuotosiomis šalimis.
Produkto gyvavimo ciklo suinteresuotosios šalys apima aukščiau paminėtas šalis ir visus nematomus dalyvius, kuriuos gali sudaryti reguliavimo institucijos ir vyriausybinės standartų institucijos, rinkodaros specialistai ir reklamuotojai bei tie, kurie atsakingi už gaminio išmetimą pasibaigus jo gyvavimo laikui. Tai dalis ES misijos – nustatyti aukštos kokybės standartus produktams, kuriuos jos narės gamina ir parduoda tiek Sąjungoje, tiek visame pasaulyje.
Kas yra skaitmeninio produkto pasas?
Skaitmeninio produkto pasas (DPP) yra Europos Sąjungos tvarių produktų ekologinio projektavimo reglamento (ESPR), priimto 2024 m. liepos mėn., dalis. Dabar visuose ES parduodamuose gaminiuose turi būti DPP, įskaitant duomenis, pvz., unikalų produkto identifikatorių, atitiktį. dokumentus ir bet kokią kitą svarbią informaciją. Tai taip pat padeda išspręsti daugelio Europos gamintojų problemą – autentiškumą ir klastočių plitimą.
„Pasiūlydamas išsamų skaitmeninį gaminio gyvavimo ciklo įrašą, DPP pagerins tiekimo grandinės valdymą, užtikrins atitiktį reikalavimams ir padės įmonėms nustatyti ir sumažinti riziką, susijusią su autentiškumu ir poveikiu aplinkai“, – rugsėjį paskelbė ES.
Visiškas diegimas bus įgyvendinamas per ateinančius metus, atsižvelgiant į produkto kategoriją. Manoma, kad tie, kurie turi didesnį poveikį aplinkai arba gali būti tobulinami, pirmiausia yra baterijos, tekstilės / drabužių sektorius ir plataus vartojimo elektronika.
DPP duomenys sukurti taip, kad būtų matomi ir gerai matomi. Jame taip pat yra vartotojo vadovai, saugos instrukcijos ir informacija apie tai, kaip išmesti gaminį, kai vartotojas jį baigs. Visi duomenys bus atviri ir viešai prieinami, o ES pabrėžė, kad daug dėmesio skiria atvirų duomenų principams, informacijos prieinamumui / dalijimuisi informacija ir standartizavimui, kad būtų užtikrinta didesnė vartotojų ir tiekimo grandinės dalyvių atskaitomybė.
Ilgą laiką kritikuojama ES gaminių standartai – tai įmonėms tenkanti atitikties našta, didėjančios išlaidos ir reikalaujantis laiko, kurį gali sau leisti ne visos įmonės ar asmenys. Lengvai naudojamas UNISOT sprendimas, pagrįstas blokų grandine, sumažina DPP laiko ir sąnaudų naštą. Visa informacija nuolat saugoma nekintamame blokų grandinės įraše, todėl bet kuri suinteresuotoji šalis gali ją patikrinti arba paruošti pateikti reguliavimo institucijoms tinkamu formatu.
Laikytis tokių taisyklių kaip DPP būtų sunku be greito skaitmeninio ryšio ir patikrinamo duomenų saugojimo įrašo. Greitas, pigus ir keičiamo dydžio blokų grandinės tinklas gali tai palengvinti, jei tokios įmonės kaip UNISOT sukuria patogiausias sąsajas.
Nauda vidinėms ir išorinėms suinteresuotosioms šalims
UNISOT teigė, kad prieiga prie visų turimų DPP duomenų kaip blokų grandinės pagrindu pagrįsti įrašai yra naudinga gamintojams viduje ir išorės suinteresuotosioms šalims. Jis puikiai dera su kitais įmonės tiekimo grandinės sprendimais, kur dirbo su mados ir maisto pramonės įmonėmis.
„Mūsų sprendimo pranašumas yra tai, kad jis yra labai keičiamas (ir ekonomiškas)“, – sakė UNISOT generalinis direktorius ir vienas iš įkūrėjų Stephanas Nilssonas. Tai reiškia, kad „vienas gamintojas / prekės ženklo savininkas gali pradėti jį naudoti, įvesdamas savo produkto informaciją, o tada ją galima išplėsti įtraukiant vis daugiau tiekėjų, vežėjų, platintojų ir mažmenininkų tiekimo grandinės duomenų“.
Pagrindinės jo funkcijos yra prekės ženklo turinys arba informacija apie produktą ir gamintoją, įskaitant rinkodaros turinį; „Produkto DNR“, rodoma kaip medžio diagrama, informacija apie žaliavas; „Track and Trace“ su žemėlapiais, rodančiais produkto kilmę nuo jo pagaminimo; ir duomenų diagramas, kuriose, jei reikia, gali būti nurodytas energijos suvartojimas, temperatūra ir CO2 pėdsakas.
Kiekvienas produktas turi savo unikalų QR kodą, suteikiantį prieigą prie jo DPP duomenų. Tai gali padėti kuriant prekės ženklo pasakojimą, rinkodarą ir reklamavimą, nes DPP duomenys gali apimti turtingą turinį, pvz., vaizdus ir vaizdo įrašus. Jį gali sudaryti papildomos funkcijos, pvz., lojalumo sertifikatai ir klientų atsiliepimų kanalai, palaikantys tiek ekonominius, tiek emocinius santykius tarp įmonės ir jos klientų.
Produkto susigrąžinimo ar kito biuletenio atveju pateikiami išsamūs visų pagamintų gaminių įrašai ir informacija apie tai, kam jie priklauso. Bus susisiekta tik su problema paveiktais asmenimis. Nors tai gali atrodyti kaip privatumo susirūpinimas, net atviras blokų grandinės tinklas gali padaryti šią informaciją prieinamą tik tiems, kurie turi teisę.
Duomenų vientisumas yra raktas į tai, kad viskas vyktų, o DPP neveiks, jei skaitmeninė informacija būtų reguliariai prarasta arba ją būtų galima pakeisti. „Blockchain“ įrašai suteikia procesui svarbų audito lygį, o tie, kurie prideda duomenis į įrašus, gali būti laikomi teisiškai atsakingais už bet kokią jų teikiamą informaciją. UNISOT paslaugos sujungia visus šiuos reikalavimus paprastai ir elegantiškai, todėl galiausiai gaunami geresnės kokybės produktai.
Laikrodis: tiekimo grandinės atsekamumas, pagrįstas „blockchain“ technologija
title=”YouTube” vaizdo įrašų grotuvas” frameborder=”0″ enable=”pagreičio matuoklis; automatinis paleidimas; iškarpinė-rašymas; šifruota medija; giroskopas; paveikslėlis paveikslėlyje; bendrinimas internete” referrerpolicy=”strict-origin-when-cross- origin” allowfullscreen=””>